対訳三日坊主

気が向いたものを和訳します(^-^) 100%我流なのでお手柔らかに見てね☆

Sunday Bloody Sunday(U2)

こんにちは。あやです。
前回に続いて、今回もまたU2の曲となります。


ブログの書き手なのに、まずこの曲の題材となる血の日曜日事件のことを紹介しないんですよ。
残念ですね。紹介しません。私は戦争とか歴史をよくわかってないんです。


ではいきますね。





Sunday Bloody Sunday -U2




Yes...

I can't believe the news today
今日のニュースが信じられない

Oh, I can't close my eyes
And make it go away
見なかったことにもできない

How long...
How long must we sing this song
How long, how long...
いつまで、俺たちはこの歌を歌い続けないといけないんだろう
一体いつまで…


'cause tonight...we can be as one
Tonight...
今夜だからさ
俺たちが1つになるのは今夜なんだ





Broken bottles under children's feet
割れたビンが子供達の足元に転がっている

Bodies strewn across the dead end street
行き止まりの道に、死体が散らばっている


But I won't heed the battle call
だが俺は、参戦の呼びかけには乗らないつもりだ

It puts my back up
その声は俺を苛立たせる

Puts my back up against the wall
俺を追い詰める


Sunday, Bloody Sunday
Sunday, Bloody Sunday
Sunday, Bloody Sunday
血の日曜日


And the battle's just begun
今、戦いの火蓋が切って落とされた

There's many lost, but tell me who has won
多くの犠牲者が出たが、教えてくれよ、一体誰が勝ったって言うんだ


The trench is dug within our hearts
深い塹壕が掘られたのは、俺たちの心だ

And mothers, children, brothers, sisters
Torn apart
母と子供は、兄弟たちは、引き裂かれた

Sunday, Bloody Sunday
Sunday, Bloody Sunday
血の日曜日

How long...
How long must we sing this song
How long, how long...
'cause tonight...we can be as one
Tonight...tonight...
※繰り返し

Sunday, Bloody Sunday
Sunday, Bloody Sunday

Wipe the tears from your eyes
涙をぬぐいな

Wipe your tears away
涙はどっかにやってしまえ

Oh, wipe your tears away
Oh, wipe your tears away
(Sunday, Bloody Sunday)
※繰り返し

Oh, wipe your blood shot eyes
ああ、その血走った目から涙を拭って

(Sunday, Bloody Sunday)

Sunday, Bloody Sunday (Sunday, Bloody Sunday)
Sunday, Bloody Sunday (Sunday, Bloody Sunday)



And it's true we are immune
When fact is fiction and TV reality
事実がフィクションにされることや、テレビ番組の真実っぽさに、俺たちは慣れてしまっている
それが実情だ

And today the millions cry
今日も、数え切れないほどの人々が泣き叫んでいる

We eat and drink while tomorrow they die
明日、俺たちがものを食って、飲んでいる間に、彼らは死ぬんだ

(Sunday, Bloody Sunday)

The real battle just begun
本当の戦いが、今始まった


To claim the victory Jesus won
On...
神の勝利を訴えるために

Sunday Bloody Sunday
Sunday Bloody Sunday...
血の日曜日


終わり♪


この曲を三行でまとめると??
血の日曜日事件起きたよ
戦争あかんわ
俺らの意識もあかんわ


でした☆
また見てね☆